2013. március - A Főváros új szabályozása a budapesti Duna-part hasznosításáról
A főváros új koncepciót és intézkedési tervet alkotott a budapesti Duna-partok hasznosítására. Szövetségeink örömmel üdvözölték azt, hogy egységes szemlélet alapján és - végre évtizedek után - viszonylag komplex gondolkodásmódon közelítették meg a megoldás lehetséges változatait. Beárnyékolta örömünket az, hogy a tervezett intézkedések figyelmen kívül hagyták a fővárosba érkező mintegy 1,75 millió hajóra szálló turista és az őket Budapest szépségeivel, a magyar vendéglátás kiválóságaival megismertető hagyományos hajózások érdekeit és igényeit (a társadalmi egyeztetés teljes mértékben elmaradt). Számos apró hibát is felleltünk a tervezetben, amelyek a gyakorlatban végrehajthatatlan elképzeléseket fogalmaznak meg (pl. az Újpesti-öbölben létrehozandó kb. 50 db utasszállítást pillanatnyilag nem végző hajó elhelyezését tervezi be, kizárva az utak közti időszakban e hajók városi területen várakozását). Bízunk benne, hogy a főváros belátja és korrigálja e hibákat és a szakma képviselőivel együtt keresi a megfelelő megoldásokat. Ellenkező esetben - esély van arra, hogy - összeomolhat a főváros személyhajózása, de a viteldíjakban mindenképpen jelentős emelkedést (inflációt) gerjeszt.
A fővárosnak egy kiemelkedően fontos színfoltja és imázseleme a szállodahajók budapesti kikötése, itt tartózkodása (hatékonyabb reklámhordozót keveset lehetne megnevezni). Ezek elriasztása Budapestről különféle feltételek jelentős - számukra kedvezőtlen - megváltoztatásával komoly gazdasági károknak lehet előidézője. A tervezett intézkedések egy része ilyen.
Vissza a híroldalra
|